Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hrebi

.

Pane Petere děkuji Vám za svěží článek. Donutil jste mne o problému hlouběji přemýšlet. Ještě jednou díky a prosím pište další takové.

0/0
5.6.2012 11:57

petrph

máte naprostou pravdu, jenže

Tohle už vůbec není otázka levice nebo pravice.To už je úplně o tom, že se politika zcela oddělila od běžných občanů a neřeší co potřebují.

Ale když už jste šel tak hluboko, je hezké že by se měl pravicový politik zamýšlet nad tím že je zde krásná hospůdka a  její majitel-podnikatel jí musel vybudovat,atd.. Na druhé straně levicový politik rovněž kráčí a vidí tisíce lidí pro které není práce, vidí tisíce lidí kteří nemohou pracovat protože jsou staří, invalidní, nemocní..... (pomiňme určité procento těch, jejichž obraz je zidealizován, jistě že ne všichni co pobírají podporu pracovat skutečně nemohou, stejně jako část těch hospůdek jsou herny a kasína, kde se navíc perou špinavé peníze).Každý z těch politiků řeší něco jiného,ale obojí může vést dnes  ke stejnému cíli. Nakonec  ,ani ta hospůdka nebude prosperovat, když  štamgasti v okolí nebudou mít ani na to pivo.

0/0
5.6.2012 8:26

Hrabě Monte Cristo 2011

Re: máte naprostou pravdu, jenže

he he!! Tak radši zlikvidujeme hospodské a vůbec lidi kteří něco dělají a peníze vydělávají-platí daně- nesmyslnými zákazy, aby bylo ještě méně pracovních míst, více nezaměstnaných a méně peněz pro ty invalidy, staré a nemocné..... Fakt skvělá dedukce.....;-D;-D;-D;-DRv

+1/0
5.6.2012 8:48

petrph

Re: máte naprostou pravdu, jenže

Co na to říct - daně se platit muší. Nakonec, většina zaměstnanců platí (ze superhrubé mzdy) víc než mnozí soukromníci...

0/0
5.6.2012 9:04

Hrabě Monte Cristo 2011

Re: máte naprostou pravdu, jenže

no jistě! Jenomže pokud budete likvidovat ty kteří na ty daně vydělávají, tak z čeho pak dáte něco invalidům, starým a nemocným......????

+1/0
5.6.2012 9:14

petrph

Re: máte naprostou pravdu, jenže

No jistěže, to je právě to že současná politika není ani pravicová ani levicová, je to politický čurbes. Může být čistě pravicová politika, tedy nastavit kvalitní podmínky pro podnikání, důsledně vybírat (i třeba nízké, ale jisté) daně, z toho pak hradit rozsáhlou sociální politiku. A nebo tedy levicovou, tedy podniky budou státní,stát si ohlídá jejich produktivitu, zisky podniků budou státní čili pět bude mít stát dost.

Cokoliv mezi - podnikatelé jsou isce povoleni, ale stát jim hází klacky pod nohy a likviduje vysokými daněmi, jakože sice lidé dosta´vají nějaké podpory, ale spousta lidí má minimální příjmy a je zadlužena, je cesta do pekel..

0/0
5.6.2012 9:45

Hrabě Monte Cristo 2011

Re: máte naprostou pravdu, jenže

Stát nikdy nic efektivně neohlídá. Protože v čele státu (kupy úředníků) nemáte jednoho jedince, který vydělává peníze proto, že je chce vydělat pro sebe a zároveň riskuje svoje peníze. Ve státním, nikdy tyto dva elementy nemáte v jedné osobě, tedy majitele. A když je všechno všech a nic není ničí tak chybí i motivace, vůbec nějaké "velké zisky" vytvářet. Úřeník-byrokrat- má svoji výplatu, bez ohledu zda vymyslí IPHONE či vede firnu dobře nebo špatně, velká rozdíl v tom nebude. Maximálně můžete ho strašit, ale ani strach z trestu nevede k vynálezu parního stroje, či vyšší efektivitě. V krajní hrůzovládě ani nenajdete člověka, který by takový státní podniky spravoval. protože nebude ochoten podstupovat riziko, že ho vzteky zavřete, když nevytvoří tolik kýžený zisk. Ty zisky vznikají právě proto, že firmy a podniky, říkají konkrétním lidem pane -pro sebe a za svoje - v jedné osobě!! Opačně to nefunguje. Stát je špatný hospodář.

0/0
5.6.2012 11:12

petrph

Re: máte naprostou pravdu, jenže

Moment, tady říkáte dvě různé věci. To že když si člověk dělá všechno sám "pro sebe a za svoje", udělá to nejefektivněji, (tedy ne vždy, viz závěr). Na straně druhé neplatí ale další předpoklad, že ten kdo je "pouze" zaměstnán, měl svou práci dělat méně zodpovědněji a kvalitněji ,flákat se,nešetřit a podobně.Protože,za to ho jeho zaměstnavatel( ten podnikatel) platí,aby kvalitně konal svou práci Ten podnikatel nad ním nemůže pořád stát kontrolovat ho a říkat mu "takhle to nedělej,udělej to takhle,tamhle můžeš ušetřit, tohle zlepšit,  atd.. To by si mohl  a zadarmo udělat vše sám.  Neboli, i v tom podnikání je široká míra zastupitelnosti zaměstnanci , kdy v závěru většinou stejně najatý placený management řídí podnik místo majitele.

ale je tu ještě jeden aspekt-to že totiž všichni podnikatelé nejsou zcela kvalitní a úspěšní.Naopak, nemám přesná čísla, ale tak půlka podnikatelů jde do bankrotu a půlka podnikatelských projektů zkrachuje. A zase polovina byrokratických států nekrachuje

0/0
5.6.2012 11:36

Hrabě Monte Cristo 2011

Re: máte naprostou pravdu, jenže

Samozřejmě, že tam máte zástupce a zaměstnance, ale vždy když půjdete po určité hierarchii vždy tam najdete někoho, kdo má osobní motivaci, aby to šlapalo a zaměstnance (management) napomene, vyhodí, vymění apod. Zkrátka vždy tam je někdo nějaký Pepa z depa, který v tom má svoje prachy!!! Které riskuje a zároveň touží po zisku (například akcionář). Ve státním nikoho takového nemáte! Tržní ekonomika je úspěšnější a vytváří bohatství, právě pro tento aspekt, jednoho "generála"!! Státní firma a firmy nic takového nemají. Neříkám, že nemohou fungovat, ale čím víc jich v ekonomice máte, tím větší chaos a tím hůře se tato armáda byrokratů hlídá. Vemte si, že za socialismu byl takto řízen i každý obchůdek a malá hospůdka a žádný velkolepý zisk se jaksi nekonal.... Naopak- Není divu, že to došlo na buben. Rv

0/0
5.6.2012 11:52

petrph

Re: máte naprostou pravdu, jenže

V podstatě i v tom státním aparátu by to tak mělo vypadat, že nahoře je zvolený politik, který by se měl starat aby to klapalo pořádně a úplně nad ním je volič-v roli toho akcionáře, který by měl dohlížet na tom jak jsou jeho vložené peníze ( daně) efektivně využity. A je chyba, řekněme volebního a politického systému, že občané nemohou tyto politiky, v případě že řídí společný podnik-stát tak jak mají.

Je právě otázka podle jakých kritérií srovnávat soukromé podniky, státní podniky, úřady,,,když tam to společné kritérium není.Manager podniku by měl mít jako hledisko maximální zisk? A co státní podnik, taky maximální zisk? No jo, jenomže vzhledem k tomu že vykonává svou činnost vůči občanům , tak to ten státní podnik(třeba ČD, ČEZ) dosáhne  snadno- zvýší ceny těm občanům , což se jim asi líbit už nebude.. A jaké kritérium dostanou úřady? Taky třeba maximální zisk, podle počtu vydaných pokut?A jak politici??? Je to dost složitý,hodnotiti kvalitu

0/0
5.6.2012 12:26

Igen

Vždy dbej toho,

abys věděl co kouříš, resp. komu kouříš;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
5.6.2012 1:56

ikaika

Re: Vždy dbej toho,

a čím to zapíjíš;-D;-D;-D

0/0
5.6.2012 8:19

gogolík

jestli je to legrace-budiš.

nedokázal jsem číst,ale pište.:-)

+1/0
4.6.2012 21:52

Othello

paka

Jste takový paka ,že už si ani neuvědomuje jaká je to pravda....tečka .

0/0
4.6.2012 19:28

ikaika

Re: paka

po pravdě ano - ale kvalit některých blogerů zdaleka nedosahujeme

0/0
5.6.2012 8:20

májíček

kouření je závislost

Stačily mi první dva odstavce.......;-(............Rv..............byl vůbec někdo chopen ten blábol dočíst celý?

0/0
4.6.2012 18:55

ikaika

Re: kouření je závislost

jo já - trpěl jsem, trpěl a trpěl- vlastně stačilo napsat poslední souvětí - to mělo jakous, takous hodnotu sice menší než "lov bizonů v africe" , ale budiž;-D;-D;-DRvRvRv

0/0
5.6.2012 8:18

J.K.S

Nemáte to nějak popletené?

Připomínáte mi některé militantní věřící. Když se člověk chová slušně a je věřící, tak je to proto, že je věřící a slušně se chovají jen věřící, ostatní jsou nemorální. Když se ale nějaký darebák hlásí k víře, tak říkají, že není věřící, protože je darebák a darebáci jsou jen ti nevěřící.

0/0
4.6.2012 18:07

ikaika

Re: Nemáte to nějak popletené?

blbost - ateisty necháváme umřít nešťastné, kacíře sem tam upálíme;-D

0/0
5.6.2012 8:21

_-1-_

Stačily mi první dva odstavce ..........

;-D ............. R^

0/0
4.6.2012 17:58

-OB-

Prosímtě, nehul tolik. A když ano,

tak s těmi vyhulenými názory neotravuj ostatní. Tvé definice "levice" a "pravice" fakt pocházejí z chorého mozku…

+2/0
4.6.2012 17:57

psýtchoř2

No páni

slušnej blábolR^

+1/0
4.6.2012 17:50

jarno3

Re: No páni

Myslím, že vykouřeno má především autor.;-D;-D;-D;-DRv

+1/0
4.6.2012 17:55

chce se mi z toho zvracet

No paaaaaaaani

Takze za to co predvadi pravice muze vlastne levice???? Pochopil jsem spravne?

Mimochodem o koureni v hospodach nemam obavy, pokud to vubec projde, kazda druha hospoda ze sebe udela Club a muzou tam hulit jak se jim zlibi. :-)

+1/0
4.6.2012 17:40

Viktor N.

Re: No paaaaaaaani

autor měl zřejmě na mysli, že to, že nějaká strana o sobě prohlašuje, že je pravicová, ještě nemusí znamenat, že skutečně je pravicová, zejména když se chová těžce socialisticky/levicově.

Bohužel má pan autor pravdu, ve vládě a v parlamentu (i ve sněmovně) není jeden jediný pravicový subjekt. Svobodní se zatím do parlamentu nedostali…

+4/0
4.6.2012 18:17

henrik.veliky

Hodně hloupých slov

Slabé.Kuřáci škodí nejenom sobě ,což je možná jejich věc ale především svému okolí ukracují život.Musí si proto logicky tuto svou neřest  praktikovat mimo veřejné prostory.Levice či snad pravice s tím nemá nic společného.Možná  ,že je naopak pravicové nečinit nikomu příkoří.

0/0
4.6.2012 17:39

chce se mi z toho zvracet

Re: Hodně hloupých slov

Ale 50 miliard rocne co tam daji kuraci se do rozpoctu hodi co?

0/0
4.6.2012 17:41

zberanek

Re: Hodně hloupých slov

Vždyť tam, kde se kouří, nemusíte vůbec chodit.

+1/0
4.6.2012 17:50

Seffl

Re: Hodně hloupých slov

To, že jste nepochopil smysl článku, ještě neznamená, že je "slabý".

0/0
5.6.2012 7:11

zberanek

V Česku pravice neexistuje

Rozdělovat politické strany v Česku na pravici a levici jednoduše nelze, pravicové strany neexistují a nikdy v Česku nebyly. Jsou tady zkorumpované gangy, které si říkají politické strany. V normální demokracii by naši politci byli namísto v PS na Mírově, vláda by zasedala na Pankráci a Senát by neexistoval.

0/0
4.6.2012 17:39

ducatofil

Karma,

autoreR^R^R^ - zakladni problem pravice v cele Evrope je to, ze neexistuje cosi jako "pravicova filosofie". Takze "pravice" dle levicackych receptu podporuje homosexualy (GB), muslimy (cela EU), nici rodinu(cela EU), zavadi absurdni zakazy a prikazy - vegetarianstvi, nekuractvi, abstinenci, "deti" do 18let atd.:-/.

+1/0
4.6.2012 17:15



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.